söndag 3 november 2013

Myran, del D

D

Kaffet är klart och jag häller det tillsammans med sista skvätten mjölk i en stor ljusblå mugg som rymmer en halvkanna. Sen sitter jag där och tar växelvis en klunk av kaffet och en lite mindre av Tavernan, som ända fram till elefantölsreformen sett till alkoholprocenten var det billigaste som fanns på systemet, och dessutom gott. Det verkar nästan direkt, man kan nästan känna hur det sprider sig i venerna. Det är väl också delvis därför jag föredrar det framför vanligt vin, som liksom bara lägger sig i en klunk efter klunk.

Efter en stund av detta och Only Ones på bandspelaren känner jag mig betydligt piggare och än är dagen unge, klockradion visar på 13:56. Jag tar av mig hörlurarna och lägger undan blocket som jag klottrat slumpmässiga fraser i i hopp om att få nån idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar