fredag 1 november 2013

Myran, del A och B

Myran, en följetong.

A

Bostadshotellet Myran. Vackert situerat i centrum av söderförorternas absoluta ingenstans. Utanför porten har vi två pizzerior (varav den ena ligger närmare, är billigare och har fullst. rättigh, vilket innebär att det är dit jag brukar gå när lusten faller på, trots att personalen uppträder som tretåiga pachydermer med mindervärdeskomplex och jag anar små Mussolinis inuti de konkurrensinriktade ägarnas fysiska skal), ett postkontor och ett BEA, ett snabbköp med Galne Gunnardoft. Tvärs över det oftast halvtomma torget ligger tunnelbanan med villaområden på ena sidan och radhus på den andra. Det är alltså inte mycket till förortscentrum, men på nåt sätt föredrar jag det ändå framför till exempel Haninge, där jag satt fast i ett par år efter att jag först flyttat hemifrån. Vill man ha nånting här så åker man härifrån, in till stan.

...

B

Handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar